Working Up a Sweat揮灑汗水向前跑



Dialogue A
Fred and Kelly are driving to the countryside.
Fred: Thanks for giving me a ride to meet up with the running club.
Kelly: No sweat. I just feel bad that the air conditioning in my car doesn't work.
Fred: Don't sweat it. I like riding around with the windows open.
Kelly: You'll likely change your mind when you start sweating like a pig, though.
Fred: It's fine. How far will the run be today?
Kelly: According to the schedule, we're doing 12 kilometers.
Fred: That shouldn't be too bad.
Kelly: I'm glad you feel that way, but I'm not looking forward to it.

Dialogue B
Fred: Why not? I thought you'd be excited.
Kelly: I had a terrible dream last night and woke up in a cold sweat.
Fred: I guess you didn't get much sleep after that.
Kelly: Nope. So I'll probably be dragging my feet today.
Fred: I can stay back and run with you.
Kelly: You're so sweet, but you should try to improve on your time.
Fred: I don't really care about that. I just like running because I can easily work up a sweat.
Kelly: Well, with the hot weather today, we'll all be sweating in no time.

Dialogue A
佛萊德和凱莉正開車去郊外。
佛萊德:謝謝妳讓我搭便車去和路跑俱樂部的人會合。
凱 莉:小事一樁。只是很不好意思我車子的冷氣壞了。
佛萊德:別擔心。我喜歡開著車窗兜風。
凱 莉:不過等你汗流浹背的時候,你很可能就會改變心意了。
佛萊德:沒關係啦。今天要跑多遠啊?
凱 莉:根據表定計畫,我們要跑十二公里。
佛萊德:那應該還不算太糟啦。
凱 莉:我很高興你那麼想,但我可不太期待。

Dialogue B
佛萊德:為什麼?我以為妳會很興奮。
凱 莉:我昨晚做了一個惡夢,醒來時冒了一身冷汗。
佛萊德:我猜妳後來也沒睡多久吧。
凱 莉:對啊。所以我今天很可能會跑得很慢。
佛萊德:我可以留在後面陪妳一起跑。
凱 莉:你真貼心,不過你應該試著跑出更好的時間。
佛萊德:我不是很在乎那個啦。我喜歡跑步只是因為我可以很容易就出大汗。
凱 莉:嗯,今天那麼熱,我們馬上就會跑得滿身汗了。
Phrases for Learning 


1. no sweat  一點也不難,毫不費力
A: Can you finish this project on time?
B: No sweat!
甲:你能準時完成這項企劃案嗎?  乙:簡單啦!
2. don't sweat it  別擔心,別著急
Don't sweat it. I'll give you a hand.
別擔心。我會助你一臂之力。
3. sweat like a pig  汗流浹背,渾身臭汗
It's so hot in here that I'm sweating like a pig.
這裡頭好熱,我都滿身大汗了。
4. a cold sweat  (因緊張或害怕而出的)一身冷汗
Ian was in a cold sweat when the policeman questioned him.
伊恩被警察訊問時嚇出了一身冷汗。
5. drag + 所有格 + feet  (某人)拖著腳步;做事拖拉
Stop dragging your feet and get back to work!
不要再拖拖拉拉了,快回去工作!
6. improve on/upon...  改善(以前的)……
Sam hopes to improve upon his last record.
山姆希望能刷新他上一次的紀錄。
7. work up a sweat  因鍛鍊(辛苦工作)而流汗
The runner worked up a sweat while training.
跑者在訓練中汗濕了全身。
8. in no time  立刻,馬上
Tim solved this complex puzzle in no time.
提姆很快就解開了這個複雜的謎題。
Tips In Use 


You'll likely change your mind...
(……你很可能就會改變心意了。)
So I'll probably be dragging my feet today.
(所以我今天很可能會跑得很慢。)
1. likely, probably, possibly 均為副詞,表『可能地』。但以可能性高低而言,likely 和 probably 均表『很可能』,而 possibly 則表『有可能(但不確定)』。likely 作副詞時,之前亦可用 very 或 most 加以修飾。
2. likely 亦可作形容詞用,常見句構為"It is likely + that 子句"或"主詞 + be likely to + 原形動詞"。
Rich will probably/likely go broke.
= It is likely that Rich will go broke.
(理奇很可能會破產。)



from 常春藤生活英語 ( HTML 圖文版 )
arrow
arrow
    全站熱搜

    luishsu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()