close

第五篇      動      詞 

   第七章  語態  (Voice)

You can't mend a broken heart with a silver thread.

    更多內容請參閱 : http://www.hosenglish.com.

from賀氏英文法全書

5.

若干特殊形式的被動語態:

1.

getp.p.”—— 相當於 “bep.p.”,但只用於口語中。——其中有些 “p.p.” 應視爲做主詞補語的 分詞形容詞。如:

(1)

How did the window get broken? (How was the window broken?)
(
這窗子是怎麽破的?)

(2)

That picture got damaged (or was damaged) when we were moving.
(
那幅畫是我們搬家的時候弄壞了。)

(3)

Mary was supposed to be home an hour ago, but he still isn’t here. I’m getting worried.
(
瑪麗一個小時以前就該到家了,可是到現在還沒有回來,我越來越擔心。)

此一結構裡的 get 也和 be 一樣可以用進行式,如上例是。

(4)

Just try to take it easy. Don't get upset. Everything will be all right.
(
你儘管放心。不要煩惱,一切都會很順利的。)

(5)

Everybody gave me different advice. I got confused.
(
大家都給我不同的意見,倒把我弄糊塗了。)

(6)

We can leave as soon as I get finished with this work.
(
我一做完這工作,我們就能離開了。)

(7)

Mary got drunk at the party last night, so I wouldn’t let her drive home.
(
昨天晚上瑪麗在酒會上喝醉了,所以我不讓她開車回家。)

(8)

I didn’t stay for the end of the movie because I got bored.
(
因爲我覺得枯燥無味,所以電影還沒有結束我就離開了。

(9)

After he graduated, he got hired by an engineering firm. But later he got fired because he didn’t do his work.
(
他畢業後就受雇於一家工程公司,可是後來他因爲未能盡職而被解雇了。)

(10)

Last night I didn’t get done with my homework until midnight.
(
昨天晚上我一直到半夜才把功課做完。)

(11)

The things she was saying were ridiculous. Finally I got disgusted and left.
(
她所說的事情很荒謬,最後我感到厭惡就走掉了。)

(12)

First, they got engaged; then, they got married; later, they got divorced; finally, they got remarried; today they are very happy.
(
首先,他們訂了婚;然後,他們結了婚;後來,他們離了婚;最後他們又再結婚;如今他們非常快樂。)

arrow
arrow
    全站熱搜

    luishsu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()