close
第五篇 動 詞 第八章 直接敍述與間接敍述 (Direct Speech and Indirect Speech) 1. 直接敍述的定義: 2. 引介語的成分: 3. 引介語的位置: 4. 句中引介語之各種可能的位置:   • • •   續 上 期 5. 在主要子句與副詞子句之間。如:   (1) “What will you do,” she asked, “when I am far away?” (“你會做什麽,” 她問道,“在我遠行的時候?”)   (2) “If anyone rings up,” he said, “say that I'll be back shortly.” (“如果有人打電話來,” 他說,“就說我很快就回來。”) 6. 在兩個對等子句之間 —— 若有連接詞,放在第二部分之首。如:   (1) “Don't eat too much starch,” I advised her, “and avoid fried food.” (“不要吃太多的澱粉,”我勸她,“並且避免吃煎炸食品。”)   (2) “Shall I tell her what happened?” he said, “or shall I say nothing?” (“我要不要告訴她發生了什麽事?” 他說,“還是什麽都不說?”)   (3) “Always cook with vegetable oil,” said her mother; “never use lard.” (“永遠用植物油做菜,”她母親說,“別用豬油。”) 7. 在兩個獨立的句子之間。如:   (1) “Don't shelter under a tree in a thunderstorm,” he said. “The tree might be struck by lightning.” (“在雷雨中不要躲在樹下,” 他說。“那棵樹可能被閃電擊中。”)   (2) “Why do you ask me?” I said. “Why don't you ask your wife?” (“你爲什麽問我?” 我說。“你爲什麽不問你的太太?”)   (3) “You can keep that one if you like, Sunny,” she said. “I've got plenty of others.” (“如果你喜歡你可以把那個留下,桑妮,” 她說。“我還有許多。”) 8. 在 yes / no 之後。如:   (1) “Did you hear a terrible crash around 3 a.m. this morning?” said my host. (“今天淩晨三點左右,你有沒有聽見一聲可怕的巨響?” 我的房東說。)     “Yes,” I said. “What was it?” (“聽到了,” 我說。“那是什麽聲音?”)   (2) “Haven't you got a television set?” he asked. (“你沒有電視機嗎?”他問道。)     “No,” I said. “Nobody in our village has got one.” (“沒有,” 我說。“我們村裏沒人有。”) You can't mend a broken heart with a silver thread. 更多內容請參閱 : http://www.hosenglish.com. from賀氏英文法全書
arrow
arrow
    全站熱搜

    luishsu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()